zondag 10 november 2013

Het Rijksmuseum

Na maandag ben ik weer klaar met de SE week. En hoewel de herfstvakantie al weer een hele tijd terug lijkt, zijn we pas weer twee weken bezig. Tijdens deze vakantie ging in naar Amsterdam voor het Rijksmuseum. Na een lange verbouwing is het museum eindelijk weer open. Ik was er nog nooit naar binnen geweest, maar het was het zeker waard om er een keer heen te gaan. 

I'm almost finished with my exams, only one left. Vacation seems to be a long way back, but we started again two weeks ago. That holiday I went to Amsterdam where we visited het Rijksmuseum. After a rebuilding it finally opened again. And it's worth visiting.


Het Rijksmuseum heeft van alles. Van de bekende Nachtwacht tot miniatuurbooten. Zelf vond ik de collectie met zilveren huishoudspulletjes het leukst. Je kon alles bij elkaar sparen en dan had je bijvoorbeeld een keuken vol. (Sorry voor de slechte foto).

Het Rijksmuseum has something interesting for everyone. From the famous Nachtwacht to miniature boats. Personally, I liked the collection of silver collectibles. You could decorate a little house with it, like a kitchen in the picture below (I'm sorry for the bad photo)


Wat tips voor als je ook naar het Rijksmuseum gaat.
Jongeren t/m 18 jaar zijn gratis en ook ING pashouders krijgen 50% korting. Ik raad wel aan om van te voren al kaartjes te bestellen via internet. Wij waren binnen 5 minuten binnen, maar de andere rij was erg lang. En als je van fotografie houdt, neem je fotocamera mee! Je mag overal fotograferen en ik baalde er enorm van dat ik de mijne niet meegenomen had. Alleen het gebouw aan de buitenkant al is prachtig.

Some tips when you visiting het Rijksmuseum.
Young adults until 18 years are free. For more actions check their site. I also recommend buying tickets online. It saves you a lot of time waiting. And last but not least, bring your camera! Taking photographs is aloud and I forgot to bring mine with me. The building itself is really beautiful too. 

Geniet nog van het weekend!

Enjoy your weekend!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten